1. softkom
  2. baza znanja
  3. šifarnici
  4. poslovne jedinice

POSLOVNE JEDINICE

Pod poslovnom jedinicom podrazumeva se bilo koja organizaciona celina firme, na primer maloprodajni objekat ili magacin. Poslovni softver Sors omogućava rad sa više poslovnih jedinica, što znači da izveštaji (kao što su izveštaji o stanju zaliha ili izveštaji o prodaji robe) mogu da se formiraju na nivou cele firme ili na nivou poslovne jedince.

SADRŽAJ

Prozor za unos poslovne jedinice
Prozor za pregled poslovnih jedinica
Izmena podataka o poslovnoj jedinici

PROZOR ZA UNOS POSLOVNE JEDINICE

Da biste pokrenuli prozor za unos poslovne jedinice uradite sledeće:

  1. U glavnom meniju kliknute na stavku Podešavanja
  2. Zatim kliknite na stavku Poslovne jedinice i konačno, u meniju koji se prikaže, na stavku Poslovna jedinica
  3. Otvara se prozor koji je prikazan na slici ispod.
Prozor za unos poslovnih jedinica

U delu prozora koji je na slici označen brojem 1 možete da upišete naziv poslovne jedince kao i mesto u kome se poslovna jedinica nalazi. U ovom delu prozora nalazi se i polje za unos GLN koji se koristi prilikom automatskog pravljenja kalkulacija na osnovu e faktura, o čemu detaljnije možete da se informišete ovde.

U delu prozora koji je na slici označen brojem 3 nalaze se sledeće opcije:

  1. Cena u lager listi. Vrednost robe koja se nalazi u određenoj poslovnoj jedinici prilikom formiranja izveštaja o stanju zaliha može da bude obračunata po prodajnoj ceni sa PDV, prodajnoj ceni bez PDV ili po nabavnoj ceni. U ovom padajućem meniju možete da izaberete cenu po kojoj će se podrazumevano obračunavati vrednost robe u poslovnoj jedinici u izveštajima o stanju zaliha (više informacija moćete da pročitate ovde).
  2. Način knjiženja dokumenata. Poslovni softver Sors omogućava automatizaciju knjiženja robnih dokumenata u modulu za finansijsko knjigovodstvo. Nalozi za knjiženje robnih dokumenata mogu da budu formirani na osnovu prodajne cene sa PDV, prodajne cene bez PDV ili nabavne cene što zavisi od vrste poslovne jedinice (veleprodaja, maloprodaja ...) i poslovne politike firme. U ovom padajućem meniju možete da izaberete cene po kojima će biti formirani nalozi za knjiženje robnih dokumenata.

U delu prozora koji je na slici označen brojem 4 nalaze se polja za unos konta koja se koriste za formiranje automatskih naloga za knjiženje robnih dokumenata koji su napravljeni u poslovnoj jedinici. Iz naziva svakog konta bi trebalo da bude jasno na koju promenu se odnosi tako da ovde nećemo davati detaljnija objašnjenja. Napominjemo da polja za unos konta nisu od značaja ako ne koristite modul za finansijsko knjigovodstvo i da u tom slučaju ona mogu da ostanu prazna.

U delu prozora koji je na slici označen brojem 2 nalaze se opcije koje su nasleđene iz verzija programa pre 2016 godine kada je na snagu stupio važeći Pravilnik o evidenciji prometa, kojim je određen sadržaj KEP (Knjiga evidencije prometa). Ove opcije se odnose na način formiranja KEP u poslovnoj jedinici. Napominjemo da se ove opcije retko koriste u praksi.

  1. KEP se vodi bez PDV. Ako postavite znak za potvrdu ispred ove opcije KEP koja se formira za poslovnu jedinicu će biti prikazana sa cenama bez PDV.
  2. Virmanski računi se prikazuju odvojeno u KEP (važi za staru KEPU i KEP bez PDV). Ako postavite znak za potvrdu ispred ove opcije u KEP će svaki račun koji je plaćen virmanom biti prikazan kao posebna stavka a u slučaju da ispred ove opcije nema znaka za potvrdu računi koji su plaćeni virmanski će biti prikazani zbirno, kao jedna stavka. Ova opcija važi samo za staru KEPU (pre 2016) i za KEP bez PDV.
  3. U KEP se ne prikazuju dati rabati (važi za staru KEPU i KEP bez PDV). Ako postavite znak za potvrdu ispred ove opcije u KEP će biti prikazane vrednosti pre datog rabata. Ova opcija važi samo za staru KEPU (pre 2016) i za KEP bez PDV.
  4. U KEP se rabati prikazuju kao posebna stavka (važi za staru KEPU i KEP bez PDV). Ako postavite znak za potvrdu ispred ove opcije u KEP će biti prikazane vrednosti pre datog rabata ali će odobreni rabati biti prikazani kao posebna stavka. Ova opcija važi samo za staru KEPU (pre 2016) i za KEP bez PDV.

Kada završte sa upisom podataka ostaje još da klknete na dugme Snimi.

PROZOR ZA PREGLED POSLOVNIH JEDINICA

Da biste pokrenuli prozor za pregled poslovnih jedinica uradite sledeće:

  1. U glavnom meniju kliknite na stavku Podešavanja a zatim na stavku Poslovne jedinice
  2. U meniju koji se prikaže kliknite na stavku Pregled poslovnih jedinica i otvoriće se prozor za pregled poslovnih jedinica

Poslovne jedinice možete da prikažete ako u ovom prozoru kliknete na sličicu lupe. Pored naziva svake poslovne jedinice prikazan je i njen ID broj koji može da se koristi prilikom automatskog pravljenja kalkulacija na osnovu e faktura koje su preuzete sa SEF (više informacija možete da pročitate ovde).

IZMENA PODATAKA O POSLOVNOJ JEDINICI

Da biste izmenili podatke o poslovnoj jedinici postupite na sledeći način:

  1. Pokrenite prozor za pregled poslovnih jedinica tako što ćete u glavnom meniju da kliknete na stavku Podešavanja a zatim na stavku Poslovne jedinice i konačno na opciju Pregled poslovnih jedinica.
  2. Pošto to uradite prikazaće se prozor za pregled poslovnih jedinica u kome treba da kliknete na sličicu lupe.
  3. Kliknite desnim tasterom na poslovnu jedinicu čije podatke želite da izmenite.
  4. Otvoriće se prozor za izmenu podataka o poslovnoj jedinici koji je isti kao prozor za unos poslovne jedinice.

Datum poslednje izmene članka: 16.07.2024